Борисов: Калин Георгиев да си понесе вината за издънките при акциите

 

Калин Георгиев трябва да си понесе отговорността за последните полицейски операции, при които бяха допуснати грешки от униформените. Това заяви пред Нова телевизия премиерът Бойко Борисов относно насилието в МВР и атаките на опозицията.

„Когато бях главен секретар, аз си поемах отговорността за всичко. Сега на Калин Георгиев не съм му чул гласа. Разбира се, че и той трябва да си понесе отговорността“, на мнение е Борисов, и допълни, че каква точно отговорност да понесе трябва да реши вътрешният министър.

„Цветан Цветанов трябваше да вземе и „главата“ на някои от големите началници, защото грешките, които допуснаха в тези две операции показват слаба професионална квалификация. Министърът не е човекът, който трябва да обучи криминалните работници, как се прави оглед и как се държи заподозрян за убийство, за да не се самоубие. Нивото на наказанията, които се налагат ги определя министърът на вътрешните работи, но аз считам, че на някои от професионалните ръководители той трябваше да прецени, връщайки нещата на операциите назад, трябваше да поиска оставки. Именно и заради това толкова се зашумя по този случай. Повтарям, професионалното ръководство на тези операции беше изключително слабо“, допълни Бойко Борисов.

Относно твърденията на Атанас Атанасов, че делото „Октопод“ е саморазправа между бившите сътрудници, Борисов коментира така: „Изобщо не им влизам в приказките, защото те в това отношение могат да говорят много, защото с нищо друго не могат да занимават обществото“.

„Не мисля да му отговарям. Той да каже защо е назначил навремето Алексей Петров, а за останалото си има съдебен процес, в който да преценяват съдиите кой е прав и кой е крив“, допълни премиерът.

„По-важно ми е какво каза представителя на Европейската комисия вчера в столичното метро, тъй като с няколко месеца се движи напред. Ще използвам ефира да кажа, че вече под земята в столицата във всички посоки са сложени и линиите, и контактните мрежи. Май месец ще пуснем трасето от „Младост“ до „Цариградско шосе“, а на 1 август и цялото трасе на столичното метро. И представител на Европейската комисия сега каза, че това е най-добрият проект, който е виждал, и изпълнение в кариерата си. Изключително е впечатлен от евтината цена на метрото и изключителното качество, което е постигнато“, каза министър-председателят.

Калин Георгиев: Длъжен съм да се съобразя с критиките на премиера

„Мисля, че съм човек, който носи отговорност“. Това каза на пресконференция главният секретар на МВР главен комисар Калин Георгиев относно критиките на премиера във връзка със случаите на полицейско насилие.

Той посочи, че трябва да говори по-дълго, но пресконференцията нe е по темата.

„Има различни равнища на отговорност и различни управленски решения, които са взимани. Естествено, аз съм длъжен да се съобразя с критиките на премиера“, обасни Георгиев.

В отговор на въпрос дали би подал оставка, главният комисар на МВР отговори: „Аз съм взел своето решение и съм го докладвал на министър Цветан Цветанов. Очаквам връщането му от чужбина и ще видим какво ще бъде неговото решение“.

Източник

About vladovbg

http://newsbookbg.blogspot.com/

Posted on януари 26, 2012, in Политика and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. Вашият коментар.

Вашият коментар

